השתלת שיניים רמת השרון

ד״ר יבגני וינברג

מומחה למחלות חניכיים (פריודונט) והשתלות שיניים

Dr. Evgeny Weinberg
השתלת שיניים כפר סבא

השתלת שיניים רמת השרון

טיפול השתלת שיניים הוא הליך רפואי שבמסגרתו משלימים שיניים חסרות באמצעות שתלים דנטליים, שעשויים בדרך כלל מטיטניום. השתלים משמשים כשורשי שיניים ועליהם בהמשך נבנים כתרים שמשלימים את כותרות השיניים. הכתרים עשויים מחומרים שונים, כגון חרסינה וזירקוניה.

טיפול באמצעות שתלים דנטליים מהווה פתרון אפקטיבי ביותר במקרה של אובדן שיניים או עבור מטופלים שצפויים לאבד את שיניהם מסיבות שונות. עם זאת, כדי לשמור על השתלים ולמנוע בעיות כמו מחלת חניכיים, יש צורך בטיפול תחזוקתי קבוע.

מהם שתלים דנטליים?

השתלים דנטליים הם פתרון מדהים למקרים של שיניים חסרות או פגיעה בשיניים.

בעזרתם, ניתן לשלוט ולשחזר את המראה והתפקוד המושלמים של הפה.

השתלים הם מבנים שנטבעים בעצמת הלסת ושמם להחזיר את התפקוד המיטבי לפה. הם ניתנים לשימוש כחלק מתוכנית הטיפוח השתלית, המועדפת על רוב המטופלים שצריכים פתרון יעיל.

השתלים דנטליים מיוצרים מתכת חזקה הנקראת טיטניום, והם משולבים באופן יציב בתוך הלסת. התהליך מכונה “אוסיאואינטגרציה” והוא מחייב מספר חודשים עד להתקנת הפתרון השיקומי הסופי.

לאחר מכן, לרופא המטפל יהיה אפשרות להתקין את התוספות השיקומיות שבחר ולהשלים את המראה והתפקוד האידאלי של הפה של המטופל.

השתלת שיניים

השתלת שיניים ביום אחד רמת השרון

קיימות אפשרויות לבצע השתלת שיניים בשיטות טיפול שמקצרות את הזמן – לפעמים עד להשתלת שיניים ביום אחד בלבד.

השתלת שיניים היא טיפול שיכול להיות פתרון אידיאלי לשיקום התפקוד והאסתטיקה של הפה.

כדי לבצע השתלת שיניים רגילה, יש לחכות מספר שבועות עד מספר חודשים בין השלבים.

במהלך זמן זה נעשה שימוש בכתרים זמניים או בתותבת נשלפת עד שהתקנת הכתרים הקבועים הושלמה.

כלומר, מתחילת התהליך ועד סיומו עובר פרק זמן רב.

החדשות הטובות הן שעם התפתחות הטכנולוגיה וההתקדמות בניסיון של רופאי שיניים רבים, קיימים היום פתרונות שמאפשרים לקצר משמעותית את פרק הזמן הזה.

כמובן, לא כל פתרון מתאים לכל מטופל או מטופלת והשתלת שיניים ביום אחד תלויה במאפיינים האישיים ובהמלצת הרופא.

השתלות שיניים בכפר סבא

השתלת שיניים

סוגי שתלים דנטליים

הסוג הנפוץ ביותר של שתל דנטלי מכונה Root Form (“צורת שורש”), משום שהוא דומה מאוד בצורתו לשורש של שן טבעית.

נהוג להשתמש בסוג זה בעיקר כאשר עצם הלסת מספיק עמוקה ורחבה כדי להוות בסיס איתן לשן אחת, לפעמים יותר.

במקרה שבו אין די נפח עצם כדי להתקין בתוכה שתל Root, ניתן להגדיל את הנפח הזה באמצעות הליך כירורגי אך פשוט למדי של השתלת עצם, אולם אז יש להמתין כ-3 עד 6 חודשים עד להחלמת אזור הטיפול – ורק אז ניתן להתקדם לביצוע החדרת השתל הדנטלי.

עם זאת, אחד היתרונות של השתלת עצם הוא שבנסיבות מסוימות ניתן לעודד צמיחת עצם מסביב לשתל, כך שהשן המלאכותית המתקבלת למעשה חזקה אף יותר משן טבעית.

שתל שטוח (“Plate Form”) הוא שתל דנטלי שבו נעשה שימוש במקרים שבהם מדובר בלסת שאינה עמוקה ורחבה מספיק, אבל גם שלא ניתן להגדיל בה את נפח העצם באמצעות השתלת עצם. מדובר בשתל ארוך ושטוח, שהחדרתו אל העצם מצריכה גם היא תקופת החלמה של כ-3 עד 6 חודשים לפני שניתן יהיה להתקדם להרכבת כתר וכן הלאה.

שתל אוכף (“Subperiosteal”) מיועד למצבים בהם הירידה במסת העצם קיצונית כל כך עד שלא ניתן להשתמש באף אחד מהסוגים שתוארו לעיל. צורתו מזכירה אוכף, ואופן העבודה איתו שונה: במקום להחדירו אל תוך העצם, הוא מונח מעליה (אך עדיין מתחת לחניכיים), לעיתים מחוזק באמצעות ברגים על מנת לייצב אותו – וממנו יוצאים מעין פינים שעליהם מורכב בהמשך המבנה שישלים את השיניים.

רופא חניכיים להשתלת שיניים בכפר סבא

השתלת שיניים ממוחשבת רמת השרון

כדי להבין את השתלת השיניים הממוחשבת, עלינו להבין תחילה מהו השתלת שיניים באופן כללי: כאשר אדם מתעורר ללא שיניים (בשל עקירה, מחלה, תאונה חזקה וכדומה), הדבר יכול להשפיע משמעותית על יכולת הלעיסה, הדיבור, המראה האסתטי ואיכות החיים. במקרה כזה, השתלת שיניים יכולה להיות פתרון מוצלח.

במהלך הטיפול, ללא קשר האם נעשה שימוש בטכנולוגיה ממוחשבת או לא, יתבצע חתך ברקמת החניכיים ונכנס דרךו טיטניום שמטרתו להחליף את שורש השן.

לאחר שהרקמה המנותחת מתחלמת, ניתן להתקין על השתלים אלו כתר, גשר, שיניים תותבות נשלפות וכדומה.

קרא בהרחבה על השתלת שיניים ממוחשבת.

החלמה לאחר השתלת שיניים

שאלת משך ההחלמה לאחר השתלת שיניים נחלקת לשני חלקים:

  1. בטווח הקצר, הכוונה היא לזמן ההחלמה לאחר הניתוח עצמו – מתי האזור המטופל מתאושש מבחינת הכאבים, הנפיחות וכדומה. במקרים רבים, ההחלמה לאחר השתלת שיניים יכולה לקחת מספר ימים עד שבוע, אם לדוגמה הותקנו שתלים דנטליים ועליהם הורכב גשר זמני, ניתן לחזור לתפקוד יחסית תוך כשלושה ימים. יתכן ולמטופל יהיה אפשרות לחזור לשגרת היום-יום ביום לאחר הטיפול.
  2. בטווח הארוך, מדובר בזמן ההתאוששות של האזור המטופל כדי להתחיל בתהליך השיקום. זמן ההחלמה בטווח הארוך עשוי לקחת מספר חודשים. גם אם המטופל כבר מרגיש טוב ומתבצע בו פעולות יומיומיות כרגיל, האזור המטופל צריך להתאושש לגמרי מהניתוח הכירורגי. זה יכול לקחת זמן עד שהשתל נקבע במקום ומתחבר לעצם, לפני שניתן להתקדם להתקנת שיניים תותבות או חיבור כתרים. הדבר נכון במקרים בהם נדרשים תהליכים נוספים קודם, כמו השתלת עצם, וגם במקרים שבהם השתלה ושיקום מתבצעים באותו זמן.

הנחיות כלליות לגבי אכילה לאחר השתלת שיניים

חשוב להתנהל לפי הוראות הרופא לגבי צריכת מזון ושתייה לאחר השתלת שיניים, משום שהן יכולות להשתנות מאדם לאדם בהתאם למצבו הרפואי האישי.
באופן כללי, ההוראות הן כדלקמן:

  • יש להימנע מאכילה ושתייה מייד לאחר הניתוח, למשך כשעתיים, על מנת לסייע בהקמת קריש דם יציב ומניעת דימום באזור הניתוח. כמו כן, זהו זמן הממוצע להתפוגגות ההשפעות של חומרי הרדמה.
  • בשעות וימים הראשונים לאחר השתלת שתלים דנטליים, יש להימנע מחזרה מיידית לשגרה מלאה של אכילה ושתייה, ולתת דגש למזון רך. כלומר, אין צורך להתעסק עם אוכלים כבדים כמו סטייקים, אגוזים, תפוחים וכדומה, אלא להעדיף מזון רך כמו גבינות לבנות, יוגורטים, מעדני חלב ואף גלידות. בדרך כלל, אחרי 24 שעות ניתן להתחיל לשתות קפה ומשקאות חמים אחרים.
  • עם עבר הזמן, ניתן להתחיל לצרוך מזון ומשקאות ברמת קושי גבוהה יותר. במהלך כמה ימים ועד מספר שבועות, ניתן לצרוך מזון כבד יותר כמו פסטה, פירה, מרקים ועוד, עד שתתקיים החזרה מלאה לשגרה, כולל מזונות קשים ומשקאות חריפים.
  • חשוב לציין כי למרות שמוצרי טבק אינם מחשיבים כאוכל או שתייה, משתמשים בהם בדרך כלל דרך העישון של עשן שעובר דרך הפה. לכן, חשוב להדגיש כי עישון.

קרא בהרחבה על מה מותר ומה אסור לאכול אחרי השתלת שיניים.

סיבות לדחיית שתל שיניים

ישנם כמה סיבות אפשריות לדחיית השתלת שיניים.

אחת מהן עשויה להיות תכנון רע של השתלה עצמה: לדוגמה, אם אין גובה די עצם לקלוט את השתל בצורה יציבה.

למרות שבדיקות מוקדמות צריכות להצביע לרופא על זאת, לעיתים זה לא יופיע בבדיקות.

סיבה נוספת לדחיית השתלת שיניים היא מחלה שעשויה להתפתח סביב השתלים (פריאימפלנטיטיס), שגורמת לדלקת שמפגיעה ביציבות השתל ולכן דוחה את ההליך.

במקרה של דחיית השתלת שיניים, יש לבצע ניתוח נוסף כדי להסיר את השתל, ולאחר תקופת ההחלמה ניתן לבצע השתלת שיניים נוספת.

קרא בהרחבה על סימני דחיית שתל שיניים.

ד”ר יבגני וינברג, מומחה להשתלות שיניים רמת השרון

ד”ר יבגני וינברג הוא מומחה בתחום השתלות שיניים בכפר סבא. הוא מנהל את מחלקת פריודונטיה בבית החולים בילינסון ומטפל בטיפולים הקשורים להשתלות שיניים ומחלות חניכיים במרפאתו הפרטית.

דר יבגני וינברג מומחה להשתלות שיניים רמת השרון

אזורים נוספים לטיפולים והשתלות שיניים

רעננה, תל אביב, כפר סבא, רמת גן, רמת השרון, הרצליה ונתניה.

לקביעת תור

לקביעת תור להשתלת שיניים באזור רמת השרון או לקבלת מידע נוסף, תוכלו ליצור קשר בטלפון: 09-7674881.

רמת השרון בגוגל מפות
Call Now Button דילוג לתוכן