השתלת שיניים רמת גן

ד״ר יבגני וינברג

מומחה למחלות חניכיים (פריודונט) והשתלות שיניים

Dr. Evgeny Weinberg
השתלת שיניים רמת גן<br />

השתלת שיניים רמת גן

טיפול השתלת שיניים הוא תהליך רפואי בו משתמשים בשתלים דנטליים כדי לשלומם של שיניים חסרות. רוב השתלים עשויים מטיטניום ומשמשים כמו שורשי שיניים, עליהם מתקבלים כתרים שמשלימים את פונקציה של השיניים. חומרים שונים, דוגמת חרסינה וזירקוניה, נעשים בדרך כלל לכתרים.

שימוש בשתלים דנטליים הוא הפתרון היעיל ביותר למקרים של אובדן שיניים או למטופלים העשויים לחוות אובדן שיניים משום סיבות שונות. יש לציין, כי כדי לשמור על השתלים ולמנוע בעיות כמו מחלת חניכיים, נדרש טיפול תחזוקתי תדיר.
השתלים דנטליים מציעים פתרון מרשים למקרים של אובדן שיניים או פגיעה בשיניים. בעזרתם, אפשר לשחזר כיסוי הפה ותפקודו המושלם.

השתלים הם מבנים מזקפים הנטמעים בחוזקת הלסת ומטרתם להחזיר את התפקוד האידיאלי לפה. הם מהווים חלק מתוכנית השיקום השתלית, שהיא בחירה נפוצה בין מרבית המטופלים שזקוקים לפתרון יעיל.

השתלים דנטליים נעשים מתכת חזקה הידועה בשם טיטניום והם מוצמדים ביציבות בחוזקת הלסת. תהליך זה, הנקרא “אוסיאואינטגרציה”, מחייב מספר חודשים עד שהפתרון השיקומי הסופי מותקן.

לאחר מכן, הרופא המטפל יכול להתקין את התוספות השיקומיות לפי בחירתו ולשחזר את המראה והתפקוד האידיאליים של הפה של המטופל.

שתלים בשיניים
ישנם אפשרויות לבצע השתלת שיניים באמצעות שיטות טיפול שמסננות את הזמן – לפעמים אפשר לבצע השתלת שיניים ביום אחד בלבד.

השתלת שיניים היא טיפול שיכול לשמש כפתרון אידיאלי לשיקום התפקוד והאסתטיקה של הפה.

בכדי לבצע השתלת שיניים בדרך כלל, יש צורך לחכות מספר שבועות עד מספר חודשים בין השלבים.

בזמן ההמתנה הזה, ניתן להשתמש בכתרים זמניים או בתותבת שנוצרת עד שהתקנת הכתרים הקבועים הושלמה.

במילים אחרות, כל התהליך, מתחילתו ועד סיומו, מורך בפרק זמן ממושך.

החדשות הטובות הן שעם התקדמות הטכנולוגיה והניסיון המתרחב של רופאי השיניים, קיימות היום פתרונות המסייעים בהקצרת זמן ההמתנה באופן משמעותי.

ברור, שלא כל פתרון מתאים לכל מטופל או מטופלת, וההחלטה בנושא השתלת שיניים ביום אחד תלויה במאפיינים האישיים ובהמלצות הרופא.

איך נראה שתל שיניים

השתלת שיניים

סוגי שתלים דנטליים

הסוג הנפוץ ביותר של שתל דנטלי הוא ה-Root Form (“צורת שורש”), מתוך הדמיון בין המבנה שלו לשורש של שן טבעית.

סוג זה נהוג בעיקר כאשר עץ הלסת עמוק ורחב מספיק כדי לתמוך בשיניים אחת, לעיתים רבות, יותר.

במקרים בהם אין נפח עצם מספיק לקבלת שתל Root, ניתן להגדיל את הנפח באמצעות השתלת עצם פשוטה על ידי תהליך כירורגי, אך זה דורש המתנה של כ-3 עד 6 חודשים עד שאזור הטיפול מתחיל להירפא – רק אז ניתן להתקדם להתקנת השתל הדנטלי.

בכל זאת, יתרון משמעותי של השתלת עצם הוא שבמקרים מסוימים, ניתן לעודד צמיחת עצם מסביב לשתל, גורמת לשיניים המלאכותיות המצוית למעשה להיות עוצמתית יותר משיניים טבעיות.

שתל שטוח (“Plate Form”) משמש במקרים שבהם ישנה לסת שאינה עמוקה ורחבה מספיק ולא ניתן להגדיל את הנפח שלה באמצעות שתלת עצם. שתל זה ארוך ושטוח ומצריך גם הוא תקופת החלמה של כ-3 עד 6 חודשים לפני שניתן להתקדם להתקנת הכתר והמשך הטיפול.

שתל אוכף (“Subperiosteal”) משמש למקרים בהם רמת העצם ברמה הקרובה מאוד לחוץ כך שאי אפשר להשתמש באף סוג מהנ”ל. במבנהו מזכיר אוכף, והוא מונח מעל העצם, לעיתים באמצעות ברגים לייצוב. מתוך המבנה הזה יוצאים מרכיבים המשלימים את השיניים.

שתלים זיגומטיים

שתלים זיגומטיים הם סוג ייחודי של השתלים השיניים, אשר מוטמעים בעצם הלחי (המכונה גם עצם הזיגומה, ממנה הם מקבלים את שמם). כמו השתלים השיניים הסטנדרטיים, השתלים הזיגומטיים עשויים ממתכת ומשמשים להחליף את שורש השן הטבעי.

רופא חניכיים להשתלת שיניים בכפר סבא

השתלת שיניים ממוחשבת רמת גן

כדי להבין את ההשתלת של השיניים בגרסה הממוחשבת, עלינו להבין מהו תהליך השתלת השיניים בכלליותו: כאשר אדם מתעורר בלעדי שיניים (עקרות, מחלות, תאונות חמורות וכדומה), השלם זה יכול להשפיע חיונית על יכולתו למך, לדבר, על המראה האסתטי ועל איכות חייו. במקרים כאלה, השתלת השיניים יכולה להיות פתרון מרשים.

במהלך הטיפול, ללא קשר אם משתמשים בטכנולוגיה ממוחשבת או לא, יתבצע חתך ברקמת החניכיים ונכנס טיטניום שמטרתו להחליף את שורש השן.

לאחר שהרקמה המונתחת מתחילה להחלים, ניתן להתקין על השתלים אלו כמו כתר, גשר, שיניים נשלפות וכדומה.

התקנת שתל דנטלי

ערוץ היוטיוב של האיגוד הישראלי לרפואת חניכיים

החלמה לאחר השתלת שיניים

שאלת משך ההחלמה לאחר השתלת שיניים נחלקת לשני חלקים:

  1. בטווח הקצר, הכוונה היא לזמן ההחלמה לאחר הניתוח עצמו – מתי האזור המטופל מתאושש מבחינת הכאבים, הנפיחות וכדומה. במקרים רבים, ההחלמה לאחר השתלת שיניים יכולה לקחת מספר ימים עד שבוע, אם לדוגמה הותקנו שתלים דנטליים ועליהם הורכב גשר זמני, ניתן לחזור לתפקוד יחסית תוך כשלושה ימים. יתכן ולמטופל יהיה אפשרות לחזור לשגרת היום-יום ביום לאחר הטיפול.
  2. בטווח הארוך, מדובר בזמן ההתאוששות של האזור המטופל כדי להתחיל בתהליך השיקום. זמן ההחלמה בטווח הארוך עשוי לקחת מספר חודשים. גם אם המטופל כבר מרגיש טוב ומתבצע בו פעולות יומיומיות כרגיל, האזור המטופל צריך להתאושש לגמרי מהניתוח הכירורגי. זה יכול לקחת זמן עד שהשתל נקבע במקום ומתחבר לעצם, לפני שניתן להתקדם להתקנת שיניים תותבות או חיבור כתרים. הדבר נכון במקרים בהם נדרשים תהליכים נוספים קודם, כמו השתלת עצם, וגם במקרים שבהם השתלה ושיקום מתבצעים באותו זמן.

הנחיות כלליות לגבי אכילה לאחר השתלת שיניים

חשוב להולך בסיס להנחיות של הרופא בנוגע לצריכת מזון ושתיית משקאים לאחר השתלת שיניים, מכיוון שההוראות יכולות להשתנות משמעותית בהתאם למצב הרפואי הפרטי של המטופל.

בגדול, ההנחיות כוללות:

  •  חריצות מאכילה ושתייה במשך כשעתיים המתחילות ישירות לאחר הניתוח על מנת לעזור לסייע בהקמת דם יציב ומניעת דימום באזור הניתוח. זמן זה הוא גם זמן ממוצע להתפוגגות השפעות חומרי הרדמה.
  • בשעות וימים הראשונים לאחר השתלת שתלים דנטליים, יש להימנע מחזרה מיידית לתפקיד רגיל של אכילה ושתייה ולהתמקד בהזנת מזון רך. זה אומר שאין צורך להתעסק עם מאכלים משומנים כמו בשר כבד, אגוזים, תפוחים וכדומה, אלא כדאי להעדיף אוכל רך כמו גבינות לבנות, יוגורט, מעדני חלב וגם גלידות. כללית, לאחר 24 שעות ניתן להתחיל לשתות קפה ומשקאות חמים אחרים.
  • עם הזמן, אפשר להתחיל לצרוך מזון ושתיים ברמת קושי גבוהה יותר. בין כמה ימים ועד מספר שבועות, אפשר לחזור לצריכת מזון כבד יותר כמו פסטה, בשר, מרקים ועוד, עד שתתקיים החזרה מלאה לשגרה, כולל מזון מחומרים כבדים ומשקאות חריפים.
  • יש לשים לב שעישון, למרות שאינו נחשב למאכל או שתייה, עשוי לשפר בדרך כלל דרך העישון של עשר בפה. לכן, חשוב להדגיש שהימנעות מעישון.

סיבות לדחיית שתל שיניים

קיימות מספר סיבות אפשריות לדחיית השתלת שיניים.

אחת מהן עשויה להיות תכנון רע של השתלה עצמה. לדוגמה, אם אין גובה די בעצם לשמש כבסיס יציב להשתל.

למרות שבדיקות מוקדמות צריכות להצביע על כך, לעיתים אפשר שהתקנות רעה לא תופיע בבדיקות.

סיבה נוספת לדחיית השתלת שיניים היא מחלה שעשויה להתפתח סביב השתלים, הידועה כפריאימפלנטיטיס, שגורמת לדלקת שמשפיעה על יציבות השתל ולכן מעכבת את התהליך.

במקרה של דחיית השתלת השיניים, נדרש ניתוח נוסף להסרת השתל, ואחרי התקופה של החלמה, ניתן לבצע שוב השתלת שיניים.

ד”ר יבגני וינברג, מומחה להשתלות שיניים

ד”ר יבגני וינברג הוא מומחה בתחום השתלות שיניים בכפר סבא.

הוא מנהל את מחלקת פריודונטיה בבית החולים בילינסון ומטפל בטיפולים הקשורים להשתלות שיניים ומחלות חניכיים במרפאתו הפרטית.

אזורים ברמת גן לטיפולים והשתלות שיניים

אנו מספקים טיפולים והשתלות שיניים לאזורים הבאים ברמת גן

כפר אז”ר, מרכז העיר, מרום נווה, נווה יהושע, הבילויים, נחלת גנים, קריית בורכוב, קריית קריניצי, רמת אפעל, רמת חן, רמת יצחק, רמת עמידר, רמת שקמה, שיכון ותיקים, שכונת גפן, שכונת הלל, שכונת חרוזים, שכונת ראשונים, תל בנימין, תל גנים, שיכון מזרחי, שכונת עליות.

השתלת שיניים רמת גן

אזורים נוספים לטיפולים והשתלות שיניים

רעננה, תל אביב, כפר סבא, רמת גן, רמת השרון, הרצליה ונתניה.

לקביעת תור

לקביעת תור או לקבלת מידע נוסף, תוכלו ליצור קשר בטלפון: 09-7674881.

Call Now Button דילוג לתוכן