השתלת שיניים נתניה

ד״ר יבגני וינברג

מומחה למחלות חניכיים (פריודונט) והשתלות שיניים

Dr. Evgeny Weinberg
השתלת שיניים נתניה

השתלת שיניים נתניה

תהליך שתילת שיניים בנתניה מתבצע כאשר ישנו חוסר שיניים, ומטרתו למלא את החוסר הזה דרך שתלים שנוצרים בדרך כלל מטיטניום. שתלים אלו מחליפים את שורשי השיניים, ומעליהם מניחים לאחר מכן כתרים שממלאים את מקום השיניים. החומרים מהם הכתרים נעשים משתנים, אך חרסינה וזירקוניה הם נפוצים במיוחד.

שימוש בשתלים דנטליים הוא הבחירה המועדפת ביותר לאנשים המתמודדים עם אובדן שיניים, או לאלה שעשויים לאבד את שיניהם ממגוון סיבות. עם זאת, כדי לשמר את השתלים במצב תקני ולמנוע תקלות כמו דלקת בחניכיים, נדרשים טיפול ותחזוקה רגילים.

מהם שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים מציעים פתרון מדהים למקרים של היעדרות שיניים או נזקים בהן. דרך אלו, ניתן להחזיר את המראה האסתטי והתפקוד המלא של הפה.

השתלים הם מבנים שמתקבעים בעצם הלסת ומטרתם לשחזר את הפה לתפקודו המיטבי. הם הם חלק מתוכנית השיקום השתלית, שהיא האפשרות המועדפת על רוב המטופלים המחפשים פתרון יעיל.

שתלים דנטליים מורכבים מחומר עמיד בשם טיטניום והם מתמזגים באופן יציב בתוך הלסת. התהליך הזה, הנקרא “אוסיאואינטגרציה”, מחייב מספר חודשים לפני שאפשר להתקין את הפתרון השיקומי הסופי.

לאחר שהתהליך הזה מתמלא, הרופא יכול להתקין את ההוספות השיקומיות שנבחרו ולשחזר את המראה האסתטי והתפקוד האופטימלי של פה המטופל.

השתלת שיניים ביום אחד בנתניה

השתלת שיניים ביום אחד בנתניה

ישנן שיטות מתקדמות בהשתלת שיניים שמאפשרות לקצר את התהליך, ולעיתים אף לבצע השתלה של שיניים במהלך יום אחד בלבד.

השתלת שיניים משחזרת את התפקוד התקני והאסתטיקה של הפה, והיא נחשבת לאפשרות אידיאלית לשיקום.

בהשתלת שיניים סטנדרטית, יש להמתין שבועות או אף חודשים בין שלבי הטיפול השונים.

במהלך זמן ההמתנה הזה, משתמשים בכתרים זמניים או בתותבת נשלפת עד שמתקינים את הכתרים הקבועים.

כלומר, התהליך מהתחלתו ועד לסיומו יכול להימשך זמן רב.

אך החדשות הטובות הן שבזכות התקדמות הטכנולוגיה והמומחיות של רופאי השיניים, כיום ישנן אפשרויות להקטין את זמן ההמתנה הזה.

עם זאת, חשוב לזכור שלא כל האפשרויות מתאימות לכולם, והשתלת שיניים ביום אחד תלויה בתנאים האישיים של המטופל ובהמלצת הרופא.

סוגי שתלים דנטליים

השתלת שיניים

סוגי שתלים דנטליים

השתל הדנטלי הנפוץ ביותר מכונה “שתל בצורת שורש”, משום שהוא דומה במראהו לשורש של שן טבעית.

בדרך כלל, שימוש בשתלים מסוג זה מתאים כאשר יש מספיק עצם בלסת שיכול לתמוך בשן אחת או יותר.

אם אין מספיק עצם להכניס שתל שורש, ניתן להוסיף נפח לעצם באמצעות ניתוח השתלת עצם, אך אז נדרש להמתין בין 3 ל-6 חודשים לריפוי של אזור הניתוח לפני שהטיפול ימשיך.

אחד מהיתרונות של השתלת עצם הוא שבמקרים מסוימים ניתן לקדם צמיחת עצם סביב השתל, מה שהופך את השן החדשה לחזקה יותר משן טבעית.

שתל “צורת לוח” משמש במקרים בהם עצם הלסת אינה רחבה ועמוקה מספיק ואין אפשרות להוסיף לנפח העצם באמצעות השתלת עצם. השתל זה ארוך ושטוח, והחדרתו לעצם דורשת תקופת ריפוי של 3-6 חודשים לפני שניתן להמשיך לשלב הבא של הטיפול.

שתל “צורת אוכף” משמש למקרים בהם ההפחתה במסת העצם היא כה ניכרת שאין אפשרות להשתמש באף אחד מהשתלים האחרים שהוזכרו. השתל זה ממוקם מעל העצם (אך עדיין מתחת לחניכיים), לעיתים נחזק באמצעות ברגים כדי לאפשר יציבות, וממנו יוצאים “זרועות” שמשמשות לתמיכה במבנה המשלים את השיניים.

שתלים זיגומטיים

שתלים זיגומטיים הם סוג ייחודי של השתלים השיניים, אשר מוטמעים בעצם הלחי (המכונה גם עצם הזיגומה, ממנה הם מקבלים את שמם). כמו השתלים השיניים הסטנדרטיים, השתלים הזיגומטיים עשויים ממתכת ומשמשים להחליף את שורש השן הטבעי.

רופא חניכיים להשתלת שיניים

השתלת שיניים ממוחשבת בנתניה

יש להבין את המושגים הבסיסיים של השתלת שיניים. כאשר אדם מאבד שן או שיניים (מסיבות שונות כמו תאונות, מחלות או פשוט עקירה), זה יכול להשפיע באופן משמעותי על יכולת הלעיסה, הדיבור, ואף על המראה החיצוני ואיכות החיים באופן כללי. במקרים כאלה, השתלת שיניים יכולה להציע פתרון מצוין.

במהלך תהליך ההשתלה, בין אם משתמשים בטכנולוגיה ממוחשבת או לא, מבצעים חיתוך ברקמה של החניכיים ומניחים שם שתל מטיטניום שמחליף את שורש השן.

לאחר שהרקמה מחלימה מהניתוח, ניתן להתקין על השתלים מגוון של פתרונות, כולל כתרים, גשרים, שיניים תותבות נשלפות ועוד.

קרא בהרחבה על השתלת שיניים ממוחשבת.

התקנת שתל דנטלי

ערוץ היוטיוב של האיגוד הישראלי לרפואת חניכיים

החלמה לאחר השתלת שיניים

שאלת משך ההחלמה לאחר השתלת שיניים נחלקת לשני חלקים:

  1. בטווח הקצר, הכוונה היא לזמן ההחלמה לאחר הניתוח עצמו – מתי האזור המטופל מתאושש מבחינת הכאבים, הנפיחות וכדומה. במקרים רבים, ההחלמה לאחר השתלת שיניים יכולה לקחת מספר ימים עד שבוע, אם לדוגמה הותקנו שתלים דנטליים ועליהם הורכב גשר זמני, ניתן לחזור לתפקוד יחסית תוך כשלושה ימים. יתכן ולמטופל יהיה אפשרות לחזור לשגרת היום-יום ביום לאחר הטיפול.
  2. בטווח הארוך, מדובר בזמן ההתאוששות של האזור המטופל כדי להתחיל בתהליך השיקום. זמן ההחלמה בטווח הארוך עשוי לקחת מספר חודשים. גם אם המטופל כבר מרגיש טוב ומתבצע בו פעולות יומיומיות כרגיל, האזור המטופל צריך להתאושש לגמרי מהניתוח הכירורגי. זה יכול לקחת זמן עד שהשתל נקבע במקום ומתחבר לעצם, לפני שניתן להתקדם להתקנת שיניים תותבות או חיבור כתרים. הדבר נכון במקרים בהם נדרשים תהליכים נוספים קודם, כמו השתלת עצם, וגם במקרים שבהם השתלה ושיקום מתבצעים באותו זמן.

הנחיות כלליות לגבי אכילה לאחר השתלת שיניים

חשוב להתנהל לפי הוראות הרופא לגבי צריכת מזון ושתייה לאחר השתלת שיניים, משום שהן יכולות להשתנות מאדם לאדם בהתאם למצבו הרפואי האישי.
באופן כללי, ההוראות הן כדלקמן:

  • יש להימנע מאכילה ושתייה מייד לאחר הניתוח, למשך כשעתיים, על מנת לסייע בהקמת קריש דם יציב ומניעת דימום באזור הניתוח. כמו כן, זהו זמן הממוצע להתפוגגות ההשפעות של חומרי הרדמה.
  • בשעות וימים הראשונים לאחר השתלת שתלים דנטליים, יש להימנע מחזרה מיידית לשגרה מלאה של אכילה ושתייה, ולתת דגש למזון רך. כלומר, אין צורך להתעסק עם אוכלים כבדים כמו סטייקים, אגוזים, תפוחים וכדומה, אלא להעדיף מזון רך כמו גבינות לבנות, יוגורטים, מעדני חלב ואף גלידות. בדרך כלל, אחרי 24 שעות ניתן להתחיל לשתות קפה ומשקאות חמים אחרים.
  • עם עבר הזמן, ניתן להתחיל לצרוך מזון ומשקאות ברמת קושי גבוהה יותר. במהלך כמה ימים ועד מספר שבועות, ניתן לצרוך מזון כבד יותר כמו פסטה, פירה, מרקים ועוד, עד שתתקיים החזרה מלאה לשגרה, כולל מזונות קשים ומשקאות חריפים.
  • חשוב לציין כי למרות שמוצרי טבק אינם מחשיבים כאוכל או שתייה, משתמשים בהם בדרך כלל דרך העישון של עשן שעובר דרך הפה. לכן, חשוב להדגיש כי עישון.

קרא בהרחבה על מה מותר ומה אסור לאכול אחרי השתלת שיניים.

סיבות לדחיית שתל שיניים

ישנן מספר אפשרויות שעלולות להוביל לדחייה של השתלת שיניים.

אחת מהן יכולה להיות בעיות בתכנון השתלה: למשל, אם אין מספיק עצם ברום המתאים להחזיק את השתל בצורה מוצקה.

אף שבדיקות ראשוניות אמורות להעביר לרופא את המידע הנדרש, לעיתים הבעיה לא מתגלה בזמן.

סיבה נוספת לדחייה של השתלת שיניים היא מחלה שיכולה לפרוח באזור השתל (פרי-אימפלנטיטיס), מחלה זו גורמת לדלקת שמזעזעת את יציבות השתל ומשפיעה על התהליך.

במקרה של דחיית ההשתלה, יש לבצע ניתוח נוסף להסרה של השתל, ולאחר מכן, לאחר תקופת ההחלמה, ניתן לבצע השתלה נוספת של שיניים.

קרא בהרחבה על סימני דחיית שתל שיניים.

ד”ר יבגני וינברג, מומחה להשתלות שיניים

ד”ר יבגני וינברג הוא מומחה בתחום השתלות שיניים בכפר סבא.

הוא מנהל את מחלקת פריודונטיה בבית החולים בילינסון ומטפל בטיפולים הקשורים להשתלות שיניים ומחלות חניכיים במרפאתו הפרטית.

אזורים נוספים לטיפולים והשתלות שיניים

רעננה, תל אביב, כפר סבא, רמת גן, רמת השרון, הרצליה ונתניה.

לקביעת תור

לקביעת תור או לקבלת מידע נוסף, תוכלו ליצור קשר בטלפון: 09-7674881.

Call Now Button דילוג לתוכן