השתלת שיניים הרצליה

ד״ר יבגני וינברג

מומחה למחלות חניכיים (פריודונט) והשתלות שיניים

Dr. Evgeny Weinberg
השתלת שיניים הרצליה

השתלת שיניים הרצליה

הליך השתלת שיניים בהרצליה מתבצע כאשר יש חוסר בשיניים, ומטרתו להשלים את החוסר זה דרך שתלים דנטליים, שנוצרים בדרך כלל מטיטניום. אלה השתלים מחליפים את שורשי השיניים, ומעליהם בהמשך מקמים כתרים שממלאים את מקום כותרות השיניים. החומרים שמהם עשויים הכתרים משתנים, אך נפוצים בייחוד הם חרסינה וזירקוניה.

השימוש בשתלים דנטליים הוא האפשרות המועדפת ביותר למתמודדים עם אובדן שיניים, או לאנשים שעשויים להיאבד משיניהם ממגוון סיבות. אף על פי כך, כדי לשמר את השתלים במצב טוב ולמנוע בעיות כמו דלקת חניכיים, נדרש טיפול ותחזוקה קבועים.

מהם שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים מספקים פתרון מרהיב למקרים של אובדן שיניים או נזק להן. באמצעותם, אפשר לשחזר את המראה האסתטי והפונקציונליות המלאה של הפה.

השתלים הם מבנים שמתמצתים בעצם הלסת ומטרתם להחזיר את הפה לתפקודו המקסימלי. הם משמשים כחלק מתוכנית השיקום השתלית, שהיא הבחירה המועדפת על רוב המטופלים המחפשים פתרון יעיל.

שתלים דנטליים מיוצרים מחומר חזק בשם טיטניום והם משתלבים באופן יציב בתוך הלסת. התהליך הזה, שנקרא “אוסיאואינטגרציה”, דורש מספר חודשים לפני שניתן להתקין את הפתרון השיקומי הסופי.

לאחר שהתהליך מושלם, הרופא יכול להתקין את התוספות השיקומיות שנבחרו ולשחזר את המראה האסתטי והפונקציונליות האידאלית של פה המטופל.

השתלת שיניים ביום אחד בהרצליה

השתלת שיניים ביום אחד בהרצליה

קיימות שיטות מתקדמות להשתלת שיניים שמאפשרות לקצר את משך התהליך, לעיתים קרובות אפשר להשתיל שיניים במהלך יום אחד בלבד.

השתלת שיניים משחזרת את התפקוד והאסתטיקה של הפה, ונחשבת לפתרון אידיאלי לשיקום.

בהשתלת שיניים רגילה, יש להמתין בין שבועות לחודשים בין השלבים השונים של הטיפול.

במהלך זמן זה, משתמשים בכתרים זמניים או בתותבת נשלפת עד להשלמת התקנת הכתרים הקבועים.

כלומר, נדרש פרק זמן ארוך מתחילת התהליך ועד לסיומו.

החדשות המעודדות הן שבזכות התקדמות הטכנולוגיה והניסיון של רופאי שיניים מרובי ידע, כיום קיימות אפשרויות לקצר את זמן ההמתנה הזה.

על פי כך, יש לזכור שלא כל אפשרות מתאימה לכל אחד, והשתלת שיניים ביום אחד תלויה בתנאים האישיים של המטופל ובהמלצת הרופא.

השתלת שיניים

השתלת שיניים

סוגי שתלים דנטליים

הסוג המקובל ביותר של שתל דנטלי נקרא “צורת שורש” (Root Form), מכיוון שצורתו מזכירה את שורש של שן טבעית.

בדרך כלל, שתלים מסוג זה משמשים כאשר עצם הלסת רחבה ועמוקה מספיק כדי לתמוך בשן אחת או יותר.

אם נפח העצם אינו מספיק להכנסת שתל השורש, אפשר להוסיף לנפח באמצעות ניתוח פשוט של השתלת עצם, אך אז נדרש להמתין בין 3 ל-6 חודשים להחלמה של אזור הניתוח לפני המשך הטיפול.

אחת היתרונות של השתלת עצם היא שבחלק מהמקרים ניתן לעודד צמיחת עצם סביב השתל, מה שהופך את השן החדשה לחזקה אפילו יותר משן טבעית.

שתל “צורת לוח” (Plate Form) משמש במקרים בהם עצם הלסת אינה רחבה ועמוקה מספיק ואין אפשרות להגדיל את נפח העצם באמצעות השתלת עצם. השתל זה ארוך ושטוח, והחדרתו לעצם דורשת תקופת החלמה של 3-6 חודשים לפני שניתן להמשיך לשלב הבא של הטיפול.

שתל “צורת אוכף” (Subperiosteal) משמש למקרים בהם ההפחתה במסת העצם היא כה ניכרת שאין אפשרות להשתמש באף אחד מהסוגים האחרים שהוזכרו. השתל זה ממוקם מעל העצם (אך עדיין מתחת לחניכיים), לעיתים נחזק באמצעות ברגים כדי לאפשר יציבות, וממנו יוצאים ״פינים״ שמשמשים לתמיכה במבנה המשלים את השיניים.

שתלים זיגומטיים

שתלים זיגומטיים הם סוג ייחודי של השתלים השיניים, אשר מוטמעים בעצם הלחי (המכונה גם עצם הזיגומה, ממנה הם מקבלים את שמם). כמו השתלים השיניים הסטנדרטיים, השתלים הזיגומטיים עשויים ממתכת ומשמשים להחליף את שורש השן הטבעי.

רופא חניכיים להשתלת שיניים

השתלת שיניים ממוחשבת בהרצליה

עלינו להבין את העיקרונות של השתלת שיניים באופן כללי. כאשר מישהו מאבד שן או שיניים (מגוון של סיבות יכולות להוביל לכך, כולל תאונות, מחלות או רק עקירת שן), זה יכול להשפיע במידה ניכרת על היכולת ללעוס, לדבר, וגם על המראה האסתטי ואיכות החיים בכלל. במצבים כאלה, השתלת שיניים יכולה להיות פתרון יעיל.

במהלך תהליך השתלת השיניים, לא משנה אם משתמשים בטכנולוגיה ממוחשבת או לא, מבצעים חתך ברקמה של החניכיים, ומשנעים שם שתל מטיטניום שמחליף את שורש השן.

ברגע שהרקמה מתחלמת מהניתוח, אפשר להתקין על השתלים כתרים, גשרים, שיניים תותבות נשלפות ועוד.

קרא בהרחבה על השתלת שיניים ממוחשבת.

התקנת שתל דנטלי

ערוץ היוטיוב של האיגוד הישראלי לרפואת חניכיים

החלמה לאחר השתלת שיניים

שאלת משך ההחלמה לאחר השתלת שיניים נחלקת לשני חלקים:

  1. בטווח הקצר, הכוונה היא לזמן ההחלמה לאחר הניתוח עצמו – מתי האזור המטופל מתאושש מבחינת הכאבים, הנפיחות וכדומה. במקרים רבים, ההחלמה לאחר השתלת שיניים יכולה לקחת מספר ימים עד שבוע, אם לדוגמה הותקנו שתלים דנטליים ועליהם הורכב גשר זמני, ניתן לחזור לתפקוד יחסית תוך כשלושה ימים. יתכן ולמטופל יהיה אפשרות לחזור לשגרת היום-יום ביום לאחר הטיפול.
  2. בטווח הארוך, מדובר בזמן ההתאוששות של האזור המטופל כדי להתחיל בתהליך השיקום. זמן ההחלמה בטווח הארוך עשוי לקחת מספר חודשים. גם אם המטופל כבר מרגיש טוב ומתבצע בו פעולות יומיומיות כרגיל, האזור המטופל צריך להתאושש לגמרי מהניתוח הכירורגי. זה יכול לקחת זמן עד שהשתל נקבע במקום ומתחבר לעצם, לפני שניתן להתקדם להתקנת שיניים תותבות או חיבור כתרים. הדבר נכון במקרים בהם נדרשים תהליכים נוספים קודם, כמו השתלת עצם, וגם במקרים שבהם השתלה ושיקום מתבצעים באותו זמן.

הנחיות כלליות לגבי אכילה לאחר השתלת שיניים

חשוב להתנהל לפי הוראות הרופא לגבי צריכת מזון ושתייה לאחר השתלת שיניים, משום שהן יכולות להשתנות מאדם לאדם בהתאם למצבו הרפואי האישי.
באופן כללי, ההוראות הן כדלקמן:

  • יש להימנע מאכילה ושתייה מייד לאחר הניתוח, למשך כשעתיים, על מנת לסייע בהקמת קריש דם יציב ומניעת דימום באזור הניתוח. כמו כן, זהו זמן הממוצע להתפוגגות ההשפעות של חומרי הרדמה.
  • בשעות וימים הראשונים לאחר השתלת שתלים דנטליים, יש להימנע מחזרה מיידית לשגרה מלאה של אכילה ושתייה, ולתת דגש למזון רך. כלומר, אין צורך להתעסק עם אוכלים כבדים כמו סטייקים, אגוזים, תפוחים וכדומה, אלא להעדיף מזון רך כמו גבינות לבנות, יוגורטים, מעדני חלב ואף גלידות. בדרך כלל, אחרי 24 שעות ניתן להתחיל לשתות קפה ומשקאות חמים אחרים.
  • עם עבר הזמן, ניתן להתחיל לצרוך מזון ומשקאות ברמת קושי גבוהה יותר. במהלך כמה ימים ועד מספר שבועות, ניתן לצרוך מזון כבד יותר כמו פסטה, פירה, מרקים ועוד, עד שתתקיים החזרה מלאה לשגרה, כולל מזונות קשים ומשקאות חריפים.
  • חשוב לציין כי למרות שמוצרי טבק אינם מחשיבים כאוכל או שתייה, משתמשים בהם בדרך כלל דרך העישון של עשן שעובר דרך הפה. לכן, חשוב להדגיש כי עישון.

קרא בהרחבה על מה מותר ומה אסור לאכול אחרי השתלת שיניים.

סיבות לדחיית שתל שיניים

ישנם כמה סיבות אפשריות לדחיית השתלת שיניים.

אחת מהן עשויה להיות תכנון רע של השתלה עצמה: לדוגמה, אם אין גובה די עצם לקלוט את השתל בצורה יציבה.

למרות שבדיקות מוקדמות צריכות להצביע לרופא על זאת, לעיתים זה לא יופיע בבדיקות.

סיבה נוספת לדחיית השתלת שיניים היא מחלה שעשויה להתפתח סביב השתלים (פריאימפלנטיטיס), שגורמת לדלקת שמפגיעה ביציבות השתל ולכן דוחה את ההליך.

במקרה של דחיית השתלת שיניים, יש לבצע ניתוח נוסף כדי להסיר את השתל, ולאחר תקופת ההחלמה ניתן לבצע השתלת שיניים נוספת.

קרא בהרחבה על סימני דחיית שתל שיניים.

ד”ר יבגני וינברג, מומחה להשתלות שיניים

ד”ר יבגני וינברג הוא מומחה בתחום השתלות שיניים בכפר סבא.

הוא מנהל את מחלקת פריודונטיה בבית החולים בילינסון ומטפל בטיפולים הקשורים להשתלות שיניים ומחלות חניכיים במרפאתו הפרטית.

אזורים נוספים לטיפולים והשתלות שיניים

רעננה, תל אביב, כפר סבא, רמת גן, רמת השרון, הרצליה ונתניה.

לקביעת תור 

לקביעת תור להשתלת שיניים באזור הרצליה או לקבלת מידע נוסף, תוכלו ליצור קשר בטלפון: 09-7674881.

הרצליה במפת גוגל
Call Now Button דילוג לתוכן