השתלת שיניים תל אביב

ד״ר יבגני וינברג

מומחה למחלות חניכיים (פריודונט) והשתלות שיניים

Dr. Evgeny Weinberg
השתלת שיניים תל אביב

השתלת שיניים תל אביב

השתלת שיניים היא פרוצדורה רפואית שמטרתה להשלים שיניים חסרות שאבדו כתוצאה מסיבה כלשהי: מחלה, מכה חזקה וכדומה. במסגרת השתלת שיניים מוחדרים שתלים דנטליים אל העצם (לרוב לעצם הלסת), ומשמשים כשורשי השיניים. בהמשך, על השתלים הללו ניתן לבנות כתרים או גשרים שמהווים שיניים מלאכותיות, חזקות, אסתטיות ופונקציונליות ממש כמו שיניים טבעיות.

טיפול באמצעות שתלים דנטליים הוא פתרון אפקטיבי ביותר עבור מטופלים שאיבדו שיניים או שצפויים לאבד את שיניהם. עם זאת, ולמרות שאלה שיניים מלאכותיות, עדיין חשוב לשמור עליהן היטב על מנת לשמור על השתלים לאורך זמן ולמנוע בעיות כגון מחלות חניכיים וכדומה.

מהם שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים הם פתרון יעיל מאוד עבור מטופלים שחסרות להם שיניים או ששיניהם נפגעו.

במסגרת טיפול שיקום הם מוחדרים בדרך כלל אל עצם הלסת ובכך מהווים מעין שורשים מלאכותיים של שיניים. לאחר מכן בדרך כלל יש להמתין במשך תקופת החלמה קצרה שנעה בין מספר שבועות למספר חודשים, על מנת שיתרחש תהליך אוסיאואינטגרציה (במהלכו העצם הטבעית נצמדת לשתלים הדנטליים ועוטפת אותם בצורה הדוקה ויציבה) – ואז ניתן לבנות עליהם שחזורים של שיניים שנראות ומתפקדות ממש כמו שיניים טבעיות.

רוב השתלים הדנטליים עשויים מטיטניום, מתכת שמתאימה לגוף האדם. השחזורים שנבנים על גבי השתלים הללו עשויים מחומרים שונים, כמו חרסינה או זירקוניה. בעזרתם ניתן לבצע שיקום מקיף, אסתט ופונקציונלי של השיניים והפה.

השתלות שיניים

השתלת שיניים ביום אחד בתל אביב

השתלת שיניים יכולה להיות פתרון אידיאלי לשיקום התפקוד והאסתטיקה של הפה, אבל כמה זמן זה לוקח? ובכן, ברוב המקרים, כדי לבצע השתלת שיניים רגילה, יש לחכות מספר שבועות עד מספר חודשים בין שלב החדרת השתלים הדנטליים לבין שלב בניית הכתרים או הגשרים – תקופת המתנה שבמהלכה נעשה שימוש בכתרים זמניים או בתותבת נשלפת עד להשלמת התקנת השחזורים הקבועים.

אלא שבזכות התפתחות הטכנולוגיה והצטברות הניסיון בעולם רפואת השיניים, קיימים היום פתרונות שמאפשרים לקצר משמעותית את פרק הזמן הזה. למעשה, במקרים מסוימים ניתן לבצע השתלת שיניים בשיטות טיפול שמקצרות את הזמן – לעיתים עד כדי השתלת שיניים ביום אחד בלבד. כמובן, לא כל פתרון מתאים לכל מטופל או מטופלת, והאפשרות של השתלת שיניים ביום אחד תלויה במאפיינים האישיים ובהמלצת הרופא.

איך נראה שתל שיניים

השתלת שיניים

סוגי שתלים דנטליים

  1. שתל “שורש” (Root Form)

    זהו הסוג הנפוץ ביותר של שתל דנטלי, והוא מכונה כך בזכות צורתו שדומה מאוד לשורש של שן טבעית. נהוג להשתמש בשתל Root בעיקר כאשר עצם הלסת מספיק עמוקה ורחבה כדי להוות בסיס איתן לשן אחת, לפעמים יותר, וזהו המצב עבור חלק גדול מן המטופלים.
    אלא שלעיתים למטופל כלשהו אין די נפח עצם כדי להתקין בתוכה שתל Root כך שיחזיק מעמד בצורה יציבה לזמן רב. במקרה כזה, אחת האפשרויות היא לבצע הליך כירורגי פשוט למדי של השתלת עצם. אמנם אז יש צורך להמתין כ-3 עד 6 חודשים עד להחלמת אזור השתלת העצם – ורק אז ניתן להתקדם לביצוע החדרת השתל הדנטלי; ועם זאת, אחד היתרונות של השתלת עצם הוא שבנסיבות מסוימות ניתן לעודד צמיחת עצם מסביב לשתל, כך שהשן המלאכותית המתקבלת למעשה חזקה אפילו יותר משן טבעית.

  2. שתל שטוח (“Plate Form”)

    זהו שתל דנטלי שבו נהוג להשתמש כאשר אין די נפח עצם להשתלה רגילה, אך לא ניתן לבצע השתלת עצם מסיבה כלשהי. כפי שמשתמע משמו, מדובר בשתל ארוך ושטוח, שהחדרתו אל העצם מצריכה גם היא תקופת החלמה של כ-3 עד 6 חודשים לפני שניתן יהיה להתקדם לשלב בניית שחזורי השיניים.

  3. שתל אוכף (“Subperiosteal”)

    שתל מהסוג הזה מיועד למצבים בהם החוסר בעצם קיצוני כל כך עד שלא ניתן להשתמש באף אחד מסוגי השתלים הדנטליים שתוארו לפניו. צורתו מזכירה אוכף, ואופן העבודה איתו שונה: במקום להחדירו אל תוך העצם, הוא מונח מעליה (אך עדיין מתחת לחניכיים). לעיתים הוא מחוזק באמצעות ברגים על מנת לייצב אותו, וממנו יוצאים מעין פינים שעליהם מורכב בהמשך המבנה שישלים את השיניים.

שתלים זיגומטיים

שתלים זיגומטיים הם סוג ייחודי של שתלים דנטליים, משום שהם לא מוחדרים אל עצם הלסת אלא אל עצם הלחי (המכונה גם עצם הזיגומה, ממנה הם מקבלים את שמם). אך מעבר לכך אין הבדלים רבים אחרים, וכמו שתלים סטנדרטיים גם השתלים הזיגומטיים עשויים ממתכת ומשמשים להחלפת שורשי שיניים טבעיות.

רופא חניכיים להשתלת שיניים בכפר סבא

השתלת שיניים ממוחשבת בתל אביב

על מנת להבין מהי השתלת שיניים ממוחשבת, יש להבין תחילה מהי השתלת שיניים באופן כללי: כאשר לאדם חסרות שיניים מסיבה כלשהי (עקירה, מחלה, תאונה וכדומה), הדבר יכול להשפיע משמעותית על יכולת הלעיסה, הדיבור, המראה האסתטי, הביטחון העצמי ואיכות החיים בכלל. במקרה כזה, השתלת שיניים יכולה להיות פתרון מוצלח – ובמהלכה יתבצע חתך ברקמת החניכיים שדרכו יוחדר לעצם שתל דנטלי שיחליף את שורש השן ועל בסיסו ניתן לבנות שיניים מלאכותיות.

עם הזמן התפתחה טכנולוגיה מתקדמת של השתלת שיניים ממוחשבת, המתבצעת בעזרת מכשור מתקדם. היתרון של השתלת שיניים ממוחשבת הוא האפשרות לבצע תכנון מוקדם של החתכים הללו באופן שמותאם באופן אישי לחלל הפה, השיניים, החניכיים והעצמות של כל מטופל ומטופלת. כלומר השתלת השיניים נעשית באופן יעיל ומדויק יותר, עם פחות חתכים ותקופת החלמה קצרה יותר.

התקנת שתל דנטלי

ערוץ היוטיוב של האיגוד הישראלי לרפואת חניכיים

החלמה לאחר השתלת שיניים

שאלת משך ההחלמה לאחר השתלת שיניים נחלקת לשניים:

בטווח הקצר, הכוונה היא לזמן ההחלמה לאחר הניתוח עצמו – מתי האזור המטופל מתאושש מבחינת כאבים, נפיחות וכדומה. מבחינה זו, החלמה לאחר השתלת שיניים יכולה לקחת מספר ימים עד שבוע. אם לדוגמה הותקנו שתלים דנטליים ועליהם הורכב גשר זמני, ניתן לחזור לתפקוד רגיל יחסית תוך כשלושה ימים. יתכן ולמטופל תהיה אפילו אפשרות לחזור לשגרת היומיום כבר למחרת הטיפול.

בטווח הארוך, מדובר בזמן ההתאוששות של האזור המטופל כדי להמשיך בתהליך השיקומי. מהבחינה הזו, ההחלמה עשויה לארוך מספר חודשים. גם אם המטופל כבר מרגיש טוב וחוזר לשגרה, האזור המטופל עדיין צריך להתאושש לגמרי מהניתוח הכירורגי: השתל הדנטלי צריך להתקבע במקומו, להתחבר לעצם וכן הלאה, לפני שניתן להתקדם להתקנת השחזורים. הדבר נכון בין אם נדרשים תהליכי ביניים נוספים כגון השתלת עצם, ובין אם ההשתלה והשיקום מתבצעים באותו זמן.

הנחיות כלליות לגבי אכילה לאחר השתלת שיניים

חשוב להדגיש שיש להתנהל לפי ההנחיות שנותן הרופא לגבי צריכת מזון ושתייה לאחר השתלת שיניים, משום שהן יכולות להשתנות מאדם לאדם בהתאם למצבו הרפואי האישי. אך באופן כללי:

  • מייד לאחר ההשתלה: יש להימנע מאכילה ושתייה למשך שעתיים לאחר הניתוח, על מנת שיווצר קריש דם יציב וכדי למנוע דימום באזור הניתוח. זה גם משך הזמן הממוצע להתפוגגות השפעת חומרי ההרדמה.
  • בשעות ובימים הראשונים שלאחר השתלת שתלים דנטליים, יש להימנע מחזרה מיידית לשגרה מלאה של אכילה ושתייה, אלא להעדיף מזון רך וקר כמו גבינות לבנות, יוגורטים, מעדני חלב ואפילו גלידות. בדרך כלל, רק אחרי כ-24 שעות ניתן לחזור לשתות קפה ומשקאות חמים אחרים.
  • בהמשך ניתן לחזור ולצרוך מזון ומשקאות ברמת קושי גבוהה יותר. במהלך כמה ימים ועד מספר שבועות, ניתן לצרוך מזון כבד יותר כמו פסטה, פירה, מרקים ועוד, עד שתתקיים החזרה מלאה לשגרה, כולל מזונות קשים ומשקאות חריפים.

חשוב גם לציין שהשימוש במוצרי טבק אינו מומלץ כלל, ובמיוחד לאחר השתלת שיניים. למעשה עישון עלול לפגוע באופן משמעותי בסיכויי הצלחת ההשתלה.

סיבות לדחיית שתל שיניים

זה לא קורה הרבה, אבל כדאי לדעת שיש כמה סיבות אפשריות לדחיית שתלים דנטליים אחרי טיפול השתלת שיניים.

אחת מהן עשויה להיות תכנון לקוי של ההשתלה עצמה, למשל אם נעשה ניסיון להחדיר שתלים דנטליים לעצם למרות שאין בה די נפח לקליטת השתל בצורה יציבה. אמנם זהו מצב שאמור להיות ידוע עוד לפני תחילת ההשתלה משום שהוא אמור להופיע בבדיקות מקדימות, אבל לעיתים הדבר לא ניכר בבדיקות.

סיבה אפשרית אחרת לדחיית שתלים דנטליים היא מחלה שעשויה להתפתח סביב השתלים (“פריאימפלנטיטיס”), שגורמת לדלקת הפוגעת ביציבות השתל.

בכל מקרה, אם משום מה הגוף דוחה את השתל, יש לבצע ניתוח נוסף כדי להסיר אותו – ולאחר תקופת החלמה ניתן לבצע השתלת שיניים נוספת.

ד”ר יבגני וינברג, מומחה להשתלות שיניים

ד”ר יבגני וינברג, מומחה בתחום השתלות שיניים בכפר סבא, מנהל את מחלקת פריודונטיה בבית החולים בילינסון ומציע טיפולים הקשורים להשתלות שיניים ומחלות חניכיים במרפאתו הפרטית.

אזורים בתל אביב לטיפולים והשתלות שיניים

אנו מספקים טיפולים והשתלות שיניים לאזורים הבאים בתל אביב
גלילות, צוקי אביב, שדה דב , נופי ים, תוכנית ל’, כוכב הצפון, רמת אביב ג’, אפקה, נוה אביבים, רמת-אביב, אוניברסיטת תל-אביב, מרכז הירידים, תל ברוך, מעוז אביב, נאות אפקה, נאות אפקה, הדר יוסף , קרית שאול, גני צהלה, צהלה, נווה שרת, רביבים, נווה דן, רמת החייל, עתידים, בבלי, ככר המדינה, צמרות איילון, לב תל-אביב, כרם התימנים, נווה צדק, גני שרונה, מונטיפיורי, גבעת הרצל, נמל יפו, עג’מי, צהלון, יפו, גבעת התמרים, תל-כביר, נווה עופר, פלורנטין, נוה שאנן, שפירא, קרית שלום, נחלת יצחק, תל-חיים, רמת הטייסים, אורות, יד אליהו, התקווה, הארגזים, נווה ברבור, כפר שלם, נווה אליעזר, כפר שלם, נוה חן, ניר אביב.

השתלת שיניים תל אביב

אזורים נוספים לטיפולים והשתלות שיניים

רעננה, תל אביב, כפר סבא, רמת גן, רמת השרון, הרצליה ונתניה.

לקביעת תור

לקביעת תור או לקבלת מידע נוסף, צרו קשר עם מרפאתו של ד”ר וינברג בטלפון: 09-7674881

Call Now Button דילוג לתוכן