מהי הרמת סינוס סגורה?

הרמת סינוס היא תהליך מקדים לביצוע השתלת שיניים. באופן עקרוני, במסגרת השתלת שיניים יש להחדיר שתלים דנטליים אל תוך העצם כך שיחזיקו מעמד בצורה יציבה לאורך זמן. אורכם הממוצע של השתלים הוא כ-10 מ”מ, אבל יש מטופלים שמסיבה כלשהי אין להם די נפח עצם כדי להבטיח אחיזה טובה של השתלים.

בפרט כאשר ההשתלה אמורה להתבצע באזור השיניים האחוריות של הלסת העליונה, מטופל שאין לו די נפח עצם עלול להסתכן בחדירה אל חלל הסינוסים המקסילריים (המכונים גם “מערות האף”) – אותם חללים בתוך עצם הגולגולת שמתנקזים לאף, שלפעמים הניקוז בהם נסתם ומוביל להתפתחות דלקת סינוסיטיס.

לכן לפני שניתן לגשת לביצוע ההשתלה, יש להגדיל את נפח העצם. כאמור, האורך הממוצע של שתלים דנטליים סטנדרטיים הוא כ-10 מ”מ, ולכן יש לבדוק את גובה העצם הקיים. אם הגובה הזה הוא לכל הפחות 6 מ”מ, ניתן לבצע הרמת סינוס סגורה. אם הגובה הוא בין 4 ל-6 מ”מ, ובפרט אם הוא פחות מ-4 מ”מ, לא ניתן לבצע הרמת סינוס סגורה אלא רק הרמת סינוס פתוחה.

אופן ביצוע הרמת סינוס סגורה

הרמת סינוס סגורה מתבצעת מתוך הכנה להתקנת השתל הדנטלי עצמו, ולרוב בהרדמה מקומית.
השלב הראשון הוא למעשה חלק מהשתלת השיניים עצמה, כשהרופא מבצע חור קטן בקוטר של כ-3 מ”מ בעצם הלסת העליונה על מנת להגיע כמעט עד רצפת הסינוס. בשלב הבא הרופא משתמש בציוד מיוחד כדי לפרוץ את העצם המהווה את רצפת הסינוס, ולחלל שנוצר הוא מחדיר חומר מילוי מיוחד שמהווה מעין תחליף עצם. בשלב זה המיומנות של הרופא מאוד חשובה, משום שעליו לפרוץ כאמור את העצם אבל להיזהר שלא לפגוע בממברנה השניידריאנית, כלומר השכבה הדקה של הרקמה הרכה שצמודה לרצפת הסינוס (אחרת חומר המילוי יזלוג לסינוס ולא ישיג את המטרה).
מכאן ואילך ממשיך הרופא בהשתלת שיניים סטנדרטית ומחדיר את השתל הדנטלי למקומו.

אופן ביצוע הרמת סינוס סגורה

הרמת סינוס סגורה: יתרונות וחסרונות

להרמת סינוס סגורה יש כמה יתרונות, כמו העובדה שמדובר בתהליך פשוט יחסית להרמת סינוס פתוחה, וכן שכמעט תמיד ניתן גם לשלב את החדרת השתל הדנטלי על מנת לחסוך תהליך נוסף. עם זאת, הרמת סינוס סגורה לא מתאימה לכל מטופל אלא רק לאלה שאצלם החוסר בעצם קל יחסית, והיא מתבצעת בצורה “עיוורת” כך שהרופא משער את המתרחש בחלל הסינוס על פי ניסיונו ולא על פי הראייה (דבר העלול להוות פתח לסיבוכים, למשל במקרה של קריעת הממברנה הדקה וזליגת חומר המילוי כך שיתפזר בחלל הסינוס, מה שלמעשה מפספס את המטרה שלמה בוצעה הפרוצדורה מלכתחילה). לכן חשוב לוודא שהתהליך מבוצע על ידי רופא מנוסה בלבד על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה.

תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים של הרמת סינוס סגורה

תופעות לוואי שכיחות של התהליך עשויות לכלול כאבים באזור המטופל, אי נוחות, שטפי דם או נפיחות, אך הן טבעיות לחלוטין ואמורות לחלוף מעצמן בתוך כמה ימים.

הסיבוכים נדירים ביותר וכוללים התפזרות של תחליף עצם בחלל הסינוס, זיהום באזור המטופל (סינוסיטיס) – אך מלבד הסיכון הנמוך מדובר בתופעות שניתן לטפל בהן. בסך הכל הרמת סינוס סגורה היא הליך שנחשב לבעל סיכויי הצלחה גבוהים מאוד, בהנחה שהוא מבוצע על ידי רופא מיומן ובעל ניסיון.

ד”ר וינברג הוא רופא מומחה למחלות חניכיים ולהשתלות שיניים, בעל ניסיון רב ומיומנות גבוהה ביותר בביצוע השתלת שיניים עם הרמת סינוס סגורה. לפרטים נוספים: 09-7674881

Call Now Button דילוג לתוכן